Releul de aprindere poate părea o piesă mică, dar este de fapt foarte importantă și fără ea nu ați putea să vă porniți mașina. Iată alte câteva semne pe care trebuie să le căutați

Treaba releului de aprindere este de a oferi o alimentare neîntreruptă cu energie electrică pentru multe dintre componentele mașinii dumneavoastră.

Releul de aprindere se găsește de obicei în cutia de siguranțe situată sub capotă sau undeva sub tabloul de bord al mașinii. Acesta transferă electricitatea de la baterie la componentele de aprindere, ceea ce vă permite să porniți mașina cât ai clipi din ochi.

Cu toate acestea, dacă releul nu funcționează conform standardelor sale, veți începe să întâmpinați probleme nu doar la una, ci la mai multe componente ale motorului, cum ar fi pompa de combustibil și bobina de aprindere, printre altele.

Simptomele unui releu de aprindere defect

Cele mai frecvente simptome ale unui releu de aprindere prost sau defect sunt o aprindere care nu răspunde, un motor care se blochează în timpul conducerii, o putere de aprindere fluctuantă și o baterie auto descărcată. De asemenea, puteți observa un miros de arsură electronică dacă există un scurtcircuit undeva.

Un releu de aprindere se află în mod normal alături de alte câteva relee și siguranțe în cutia de siguranțe aflată în compartimentul motor. Zona de sub capotă este deschisă contaminanților și poluanților, cum ar fi murdăria și resturile – motivul comun din spatele defecțiunilor releului de aprindere.

Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați pentru un releu de aprindere defect sau care nu funcționează:

Aprinderea nu răspunde la aprindere

Sarcina principală a releului de aprindere este de a da energie tuturor modulelor de control și senzorilor din mașina dumneavoastră, necesare pentru ca motorul să funcționeze.

Dacă nu se întâmplă nimic pe tabloul de bord atunci când rotiți cheia în încuietoarea de contact și sunteți sigur că bateria mașinii este încărcată – există un risc mare ca ceva să fie în neregulă cu releul de aprindere.

Aceste probleme trebuie rezolvate cât mai curând posibil. În caz contrar, veți fi nevoit să călătoriți fără mașina dumneavoastră.

Motorul se blochează

Releul de aprindere alimentează piesele esențiale ale motorului, cum ar fi pompa de combustibil și bobinele de aprindere. Fără aceste componente, motorul dumneavoastră va muri iminent, așa că probabil puteți ghici ce se va întâmpla dacă nu le poate furniza energie.

CITEȘTE ȘI:
Cum să verificați sănătatea bateriei auto la domiciliu (8 pași)

Dacă mașina dvs. se oprește în timp ce conduceți, releul de aprindere poate fi de vină.

Fluctuații ale puterii de aprindere

Dacă tabloul de bord clipește ca la un joc de table, este posibil să existe o problemă cu releul de aprindere.

Situațiile apar atunci când în interiorul releului de aprindere se produce coroziune. Acest lucru poate face ca zona de conectare din interiorul releului să devină prea mică – ceea ce va face ca aprinderea să se oprească și să se pornească foarte repede.

Baterie moartă după noapte

Atunci când opriți cheia de contact, releul de contact ar trebui să oprească și alimentarea tuturor componentelor motorului; în caz contrar, acesta va descărca bateria mașinii atunci când lăsați mașina să stea peste noapte.

Atunci când releul de aprindere se defectează, acesta poate face ca sistemul de aprindere să fie activat în mod constant, chiar și atunci când ați scos cheile din contact.

Acest lucru înseamnă că circuitul nu se va deschide după ce scoateți cheia, iar bateria se va descărca.

Prin urmare, dacă aveți în față o baterie care a murit în timpul funcționării cu o zi perfect anterioară, releul de aprindere ar putea fi cauza.

Miros neplăcut

O conexiune proastă atunci când vine vorba de electronice creează căldură. Un releu de aprindere cu coroziune, rugină sau apă în interiorul său poate avea o conexiune proastă în interiorul său, iar acest lucru va cauza multă căldură.

De multe ori se poate vedea că s-a topit chiar și capacul de plastic peste releu. Dacă ați mai simțit un miros de arsură electronică înainte – ar trebui neapărat să verificați releul de aprindere data viitoare când îl simțiți.

Ce este un releu de aprindere?

Releul de aprindere este, în principiu, un dispozitiv electric care funcționează ca un comutator pentru alimentarea sistemului de aprindere și a sistemului de alimentare cu combustibil al autovehiculului dumneavoastră. Releul de aprindere este activat de îndată ce porniți contactul vehiculului dumneavoastră cu cheia.

Releul de aprindere pornește apoi curentul și îi permite să ajungă la sistemele necesare pentru a fi alimentate, astfel încât vehiculul dumneavoastră să poată funcționa. Ca urmare, bateria transmite energia către bobina de aprindere, care este apoi transmisă la bujiile vehiculului dumneavoastră pentru a porni motorul.

Unde este amplasat releul de aprindere?

Releul de aprindere este adesea localizat în cutia de siguranțe de sub capotă. De asemenea, poate fi localizat într-o cutie de siguranțe sub tabloul de bord în interiorul mașinii.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unui butuc de contact defect (și costul de înlocuire)

Locația exactă a releului de aprindere poate diferi de la un vehicul la altul, în funcție de designul vehiculului și de compania care l-a fabricat.

Pentru a localiza cu ușurință releul de aprindere și pentru a-l identifica corect, puteți consulta manualul de service pus la dispoziție de către producătorul vehiculului dumneavoastră. Acesta va fi localizat în panoul de relee, împreună cu multe alte relee instalate pe acesta.

Costul înlocuirii releului de aprindere

Costul mediu de înlocuire a releului de aprindere este cuprins între 15 și 100 de euro, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Un releu de aprindere costă între 5 și 50 de euro, iar manopera costă între 10 și 50 de euro.

Releul de aprindere în sine este adesea foarte ieftin și vă puteți aștepta ca acesta să coste sub 10 euro, în funcție de faptul dacă doriți să cumpărați unul original OEM sau unul aftermarket.

Înlocuirea releului de aprindere este, de asemenea, adesea foarte simplă. Vă puteți aștepta la un cost de înlocuire între 15 și 100 de euro dacă doriți ca un mecanic să o facă în locul dvs.

Testarea releului de aprindere

Releul de aprindere este adesea destul de ușor de testat, în funcție de tipul de releu. Majoritatea releelor de aprindere au 4 pini, iar dacă aveți unul dintre acestea, puteți urma acest ghid.

  • Scoateți releul de aprindere din cutia de siguranțe.
  • Luați câteva cabluri și localizați bateria mașinii.
  • Verificați partea din spate a releului pentru numere; probabil veți găsi 30, 85, 86 și 87.
  • Scoateți releul din cutia de siguranțe.
  • Conectați 12 volți de la bateria mașinii direct la pinii 30 și 85.
  • Conectați la masă pinul 86 de la masa bateriei auto și ar trebui să auziți un clic din partea releului.
  • Verificați cu un multimetru dacă aveți 12 V+ pe pinii 87.
  • Dacă nu, releul de aprindere este stricat.
  • Dacă da, este posibil să existe în continuare o problemă la releu, dar trebuie să îl testați în sarcină pentru a găsi problema.
  • Cel mai simplu lucru pentru a testa releul în sarcină este testarea a ceva care consumă multă energie prin pinul 87, cum ar fi o pompă de combustibil sau ceva similar.
CITEȘTE ȘI:
7 Simptome ale unei bobine de inducție defecte și costul de înlocuire

Întrebări frecvente

Este un releu de pornire și un releu de aprindere același lucru?

Nu, un releu de pornire este responsabil pentru trimiterea energiei de la baterie la motorul de pornire, care pornește motorul pentru a-l porni. Un releu de aprindere este responsabil pentru trimiterea energiei de la baterie la sistemul de aprindere, care trimite energie la toți consumatorii electrici și apoi pornește motorul. Așadar, un releu de pornire și un releu de aprindere sunt amândoi responsabili pentru pornirea motorului, dar sunt piese diferite cu funcții diferite.

Cum se poate ocoli un releu de aprindere?

Bypassarea unui releu de aprindere este destul de ușoară. Îl puteți ocoli prin tăierea unui fir și prin conectarea pinilor. Cu toate acestea, trebuie să știi ce faci și trebuie să folosești o schemă electrică pentru a-ți da seama ce pini trebuie să pui în punte. Dacă faceți ceva greșit, puteți deteriora sistemul electric, ceea ce poate duce la reparații foarte costisitoare.

Un clic al releului de aprindere înseamnă că este defect?

Un releu de aprindere care face clic poate indica câteva lucruri diferite. Ar putea fi un semn că releul se strică sau ar putea fi un semn că există o problemă cu alimentarea electrică sau cu masa care ajunge la releu. Măsurați-o cu un multimetru pentru a vă asigura că obțineți tensiunea corectă la releu.

Aprinderea are nevoie de un releu?

Da, consumatorii electrici dintr-o mașină necesită multă energie, iar dacă nu folosiți un releu de aprindere, comutatorul de aprindere se va topi destul de repede. Releele sunt ieftine și nu există motive pentru a nu folosi unul.

Concluzie: Simptomele releului de aprindere defect

Principalele simptome ale unui releu de aprindere defect includ:

  • Aprinderea nu răspunde
  • Motorul se blochează
  • Puterea de aprindere fluctuantă
  • Baterie moartă după noapte
  • Miros electronic rău

Dacă vă confruntați cu oricare dintre aceste simptome sau cu alte probleme electrice și simțiți că nu aveți cunoștințele necesare, este important să solicitați unui mecanic să vă diagnosticheze releul de aprindere cât mai curând posibil. Problemele electrice sunt adesea grave și pot duce la daune suplimentare dacă nu sunt verificate.

Cel mai simplu mod de a începe o diagnoză atunci când aveți o problemă electrică la un model modern de mașină este să conectați un instrument de diagnosticare și să citiți codurile de eroare de la modulele de control.