Presiunea scăzută a uleiului este direct mortală pentru un motor de mașină și poate duce rapid la daune grave. De aceea, ar trebui să o remediați cât mai repede posibil și iată cum să procedați

Presiunea scăzută a uleiului este teribilă pentru orice motor de mașină, iar dacă presiunea uleiului devine prea scăzută, aceasta poate afecta motorul cu daune permanente în câteva secunde.

În cele mai multe cazuri, presiunea scăzută a uleiului va apărea doar la ralanti, când uleiul motorului este cald. Acest lucru se datorează faptului că presiunea uleiului este întotdeauna cea mai scăzută la ralanti și devine și mai scăzută atunci când motorul este cald. Dar ce poate cauza o presiune scăzută a uleiului la ralanti și cum o puteți remedia?

O mulțime de întrebări îți trec prin cap dacă crezi că mașina ta are presiune scăzută a uleiului. În acest articol, vom trece în revistă simptomele presiunii scăzute a uleiului, cele mai frecvente cauze și cum puteți măsura presiunea uleiului.

Care sunt simptomele presiunii scăzute a uleiului?

Principalele simptome ale presiunii scăzute a uleiului includ:

  • Lumina de presiune a uleiului pe tabloul de bord
  • Zgomote neplăcute din partea motorului
  • Lumina de verificare a motorului
  • Motor gripat

Iată o listă mai detaliată a semnelor de presiune scăzută a uleiului pe care trebuie să le căutați:

Lumina de presiune a uleiului de pe tabloul de bord

Primul lucru pe care îl vei observa dacă mașina ta are presiune scăzută a uleiului este lumina de avertizare de pe tabloul de bord.

Senzorul de presiune a uleiului monitorizează în direct presiunea uleiului tot timpul când motorul este în funcțiune. Dacă presiunea uleiului devine prea mică sau prea mare, se va aprinde lumina de presiune a uleiului.

Nu uitați că un senzor de presiune a uleiului defect poate da semnale false către tabloul de bord.

Zgomote neplăcute de la motor

Celelalte simptome larg răspândite ale presiunii scăzute a uleiului sunt zăngăniturile și alte zgomote ciudate de la motor. Presiunea uleiului împiedică piesele motorului din motor să se frece metal contra metal, iar dacă presiunea uleiului este scăzută, acestea vor începe să se frece între ele.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele unui senzor de presiune a uleiului defect

Acest lucru poate crea un sunet oribil, iar dacă auziți acest lucru, ar trebui să opriți imediat motorul.

Lumina de verificare a motorului

Presiunea uleiului controlează, de asemenea, întinzătoarele, cum ar fi cureaua de distribuție sau întinzătorul lanțului de distribuție. De asemenea, poate controla diferite pompe, cum ar fi pompa de combustibil, dacă aveți un motor diesel.

De exemplu, dacă presiunea uleiului este scăzută și întinzătorul lanțului nu va tensiona lanțul de distribuție – sincronizarea arborelui cu came va fi oprită, iar lumina de verificare a motorului se va aprinde.

Motor gripat

Acesta este ultimul și cel mai rău simptom pe care nu doriți să se întâmple niciodată. Dacă v-ați condus mașina cu zgomote de zgomot și cu o lumină de presiune a uleiului pe tabloul de bord până când aceasta a încetat să mai funcționeze – probabil că motorul dvs. este gripat.

Un motor de mașină care s-a gripat după o presiune prea mică a uleiului este adesea imposibil de reparat. Este adesea mai ieftin să înlocuiți întregul motor, din păcate.

5 cauze ale presiunii scăzute a uleiului

Cea mai frecventă cauză a presiunii scăzute a uleiului este o cantitate prea mică de ulei în motor. De asemenea, ar putea fi cauzată de probleme precum tipul greșit de ulei de motor, tubul de captare a uleiului înfundat sau o pompă de ulei deteriorată. Întotdeauna ar trebui să verificați mai întâi nivelul și calitatea uleiului.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze ale presiunii scăzute a uleiului.

Nivelul scăzut al uleiului

Dacă aveți o presiune scăzută a uleiului la ralanti, asigurați-vă că nivelul de ulei al motorului este corect. Verificați joja de ulei și asigurați-vă că nu este sub marcajul MIN.

Mașinile moderne au adesea un senzor de nivel de ulei. Dacă vedeți o lumină galbenă a bidonului de ulei pe tabloul de bord, înseamnă că presiunea uleiului este mică.

Acest lucru poate fi recunoscut, de asemenea, dacă lumina de presiune a uleiului apare în timp ce întoarceți mașina. Acest lucru înseamnă că uleiul este presat în partea motorului, iar dacă nivelul uleiului este scăzut – pompa de ulei va aspira aer în locul acestuia.

CITEȘTE ȘI:
Fum alb de la eșapament

Dacă aveți un nivel scăzut al uleiului, pompa de ulei poate aspira aer din carter și poate face o presiune scăzută și fluctuantă a uleiului.

Dacă nu știți cum să verificați uleiul motorului, consultați manualul de reparații sau lăsați un comentariu mai jos.

Tipul greșit de ulei de motor pentru motorul dvs.

Uleiul pe care îl folosiți în motorul dumneavoastră ar putea cauza o presiune scăzută a uleiului pentru motorul dumneavoastră, în special la ralanti. Dacă folosiți ulei 0w-20 într-un motor care necesită ulei 5w-50, ați putea avea o presiune scăzută a uleiului când motorul este cald.

Unele motoare au un joc mai mare al rulmenților și au nevoie de un ulei mai gros pentru a obține o presiune corectă a uleiului la ralanti.

Dacă aveți o presiune scăzută a uleiului și bănuiți că aveți un ulei greșit în mașină, verificați în manualul de reparații ce ulei ar trebui să aveți și faceți o schimbare a uleiului și a filtrului de ulei.

Captator murdar la pompa de ulei

Dacă nivelul de ulei este corect și sunteți sigur că tipul de ulei este corect, cea mai frecventă cauză a presiunii scăzute a uleiului este o cantitate prea mare de murdărie în pickup-ul de la pompa de ulei.

În mod normal, pompa de ulei preia uleiul din partea de jos a carterului de ulei de la o țeavă. Înainte de acea țeavă, există adesea o plasă care va împiedica orice bucată mare de metal să treacă prin pompa de ulei.

Acel filtru/rețea ar putea prinde multă murdărie și ar putea fi necesară curățarea. Pentru a verifica acest lucru, trebuie să scoateți tigaia de ulei din vehiculul dumneavoastră și să inspectați captarea uleiului.

Pompă de ulei deteriorată

Dacă filtrul de preluare a uleiului pare în regulă, este posibil să existe o deteriorare a pompei de ulei. Pentru a diagnostica dacă pompa de ulei este deteriorată nu este foarte ușor, iar înlocuirea pompei de ulei este adesea destul de greu de realizat. Dacă sunteți norocos, pompa de ulei este montată în interiorul carterului de ulei cu un lanț la arborele cotit, iar atunci este mult mai ușor de înlocuit.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele unui senzor de oxigen defect

Dacă nu sunteți familiarizat cu mașinile, ar trebui să lăsați un mecanic să diagnosticheze problema pentru a vedea dacă este vorba de o pompă de ulei defectă. Întrebați dealerul autorizat sau consultați manualul de reparații pentru a afla unde se află pompa de ulei și cât de greu este să o înlocuiți.

O scurgere internă de ulei sau rulmenți deteriorați

În cazuri rare, ar putea exista o scurgere internă de ulei în interiorul motorului dumneavoastră. Aceasta va face ca presiunea uleiului să fie scăzută și ar putea să se scurgă de la o fisură sau de la o garnitură internă stricată.

O altă problemă ar putea fi faptul că rulmenții arborelui cotit s-au dus deja, dar, de obicei, veți auzi un zgomot neplăcut din motor dacă rulmenții s-au dus. Aceste probleme nu sunt foarte ușor de diagnosticat de unul singur dacă nu sunteți un mecanic priceput.

Cum se verifică presiunea uleiului?

Cel mai bun mod de a verifica presiunea uleiului din mașina dumneavoastră este să instalați temporar un manometru manual de presiune a uleiului.

Cel mai simplu mod de a conecta manometrul manual de presiune a uleiului este adesea să scoateți comutatorul de presiune a uleiului și să obțineți sau să vă faceți propriul adaptor pentru ca manometrul de presiune a uleiului să se potrivească în orificiul pentru comutatorul de presiune a uleiului.

Verificați manualul de reparații pentru mașina dumneavoastră pentru a vedea la ce presiuni de ulei vă puteți aștepta la modelul dumneavoastră de mașină la un anumit turație.

Dacă ați verificat presiunea cu un manometru mecanic și ați confirmat că presiunea uleiului este scăzută, urmați încă o dată ghidul de cauze de mai sus și apoi consultați un mecanic dacă nu puteți rezolva problema.