Toată lumea știe că vehiculul lor folosește antigel, dar știați că există diferite tipuri de antigel? Dacă ați descoperit că ați cumpărat un alt tip și doriți să știți dacă le puteți amesteca, ați ajuns la locul potrivit.
Voi detalia aici tot ceea ce trebuie să știi despre diferitele tipuri de antigeluri și te voi anunța ce se va întâmpla dacă te decizi să le amesteci.
Chiar mai bine, dacă ești la ananghie, te voi anunța ce poți face. Până la final, veți fi gata să vă puneți mașina din nou pe drum!
Poți amesteca diferite tipuri de lichid de răcire?
Nu ar trebui să amestecați niciodată diferite tipuri sau culori de lichid de răcire dacă nu sunteți un expert în ceea ce privește compoziția chimică și reacțiile diferitelor tipuri. Rămâneți pe partea sigură și urmați recomandările producătorului. Utilizarea unui tip greșit de lichid de răcire poate duce la costuri de reparații costisitoare.
Acum, voi examina mai îndeaproape de ce nu este o idee bună să amestecați diferite tipuri de lichid de răcire.
Diferite tipuri de antigel
Deși există o mulțime de varietăți de antigeluri diferite, cele două tipuri principale utilizate pentru vehiculul dumneavoastră sunt un antigel verde tradițional și un antigel portocaliu care folosește Dexcool. Dar în timp ce culoarea poate fi un punct de plecare excelent pentru a vă da seama ce tip de lichid de răcire aveți, uneori culoarea poate fi înșelătoare.
De exemplu, nu toate vehiculele care au antigel portocaliu au Dexcool. Iar dacă adăugați Dexcool în antigelul portocaliu obișnuit, veți avea probleme. Verificați întotdeauna de două și trei ori ce tip de lichid de răcire se află în vehiculul dumneavoastră – nu vă bazați doar pe culoare.
Dacă nu puteți afla cu siguranță ce fel de antigel se află în vehiculul dvs., cel mai bine este să efectuați o spălare a lichidului de răcire pentru a ști cu siguranță ce se află acolo.
Verificați întotdeauna specificațiile privind tipul de lichid de răcire pe care îl necesită tipul de motor!
Lichid de răcire verde
Lichidul de răcire verde este, de departe, cel mai frecvent tip de antigel din vehicule. Antigelul verde nu durează la fel de mult ca și lichidul de răcire portocaliu, dar ar trebui să verificați de două ori intervalele de service recomandate pentru vehiculul dvs. înainte de a vă îndrepta spre spălarea lichidului de răcire la fiecare câteva mii de kilometri.
Acest lucru se datorează faptului că vehiculele moderne sunt din ce în ce mai bune și își etanșează mai bine sistemele de răcire, ceea ce permite lichidului să dureze mai mult timp între schimburi. Așadar, înainte de a merge să vă spălați sistemul, aruncați o privire în manualul de utilizare și vedeți ce scrie acolo!
Nu uitați că aceste intervale sunt pentru antigelul recomandat de producător, așa că, dacă folosiți altceva, vă puteți aștepta ca intervalele de service să se schimbe și ele.
Lichid de răcire portocaliu
Lichidul de răcire portocaliu este adesea un produs numit Dexcool. GM a fabricat Dexcool și a promis că va trebui să vă spălați sistemul doar la fiecare 150.000 de mile dacă îl folosiți. Aceasta este o durată de viață mult mai mare decât cea a antigelului obișnuit, așa că puteți înțelege de ce popularitatea sa a crescut brusc.
Singura problemă este că Dexcool nu a funcționat întotdeauna așa cum a fost anunțat. Mai mult, doar pentru că deschideți capota și vedeți lichid de răcire portocaliu, nu înseamnă că aveți Dexcool. Verificați întotdeauna de două ori ce fel de lichid de răcire se află în vehiculul dumneavoastră, în loc să vă bazați doar pe culoare.
Dacă nu ați spălat niciodată lichidul de răcire al vehiculului dumneavoastră, puteți verifica manualul de utilizare, dacă ați schimbat lichidul de răcire, s-ar putea să nu aveți noroc. Dacă nu știți, mergeți mai departe și spălați întregul sistem înainte de a amesteca potențial tipul greșit de lichid de răcire.
Tipuri mai puțin frecvente
În timp ce produsele antigel verzi și portocalii sunt de departe cele mai comune, puteți găsi și vehicule care folosesc un antigel roz, albastru sau auriu. Acest lucru depinde în mare măsură de producătorul vehiculului dvs. și de tipul de lichid de răcire pe care a decis să îl pună în vehicul.
Diferențele dintre aceste lichide de răcire variază, dar aproape întotdeauna se rezumă la tipurile de aditivi utilizați în fiecare antigel. Toate sunt pe bază de glicol, dar aditivii pe care îi folosesc fac o mare diferență.
Dacă nu găsiți lichidul de răcire exact pe care îl folosește vehiculul dumneavoastră, treceți pe la reprezentanță sau spălați întregul sistem înainte de a adăuga noul lichid de răcire. Rețineți că adăugarea unui alt tip de lichid de răcire la un vehicul aflat în garanție poate anula garanția.
Ce se întâmplă dacă amestecați diferite tipuri de antigel?
Deoarece există atât de multe tipuri diferite de antigel, rezultatele exacte ale amestecului de antigel variază în funcție de antigelul pe care îl amestecați, dar răspunsul scurt este că nu ar trebui să amestecați niciodată tipuri diferite de antigel.
De exemplu, dacă amestecați antigel verde și portocaliu, cele două tipuri diferite de aditivi se vor amesteca și se vor coagula. Pe scurt, se vor îngroșa și vor bloca sistemul. Acest lucru nu numai că scurtează durata de viață a lichidului de răcire, dar poate cauza supraîncălzirea motorului și deteriorarea sistemului.
Așadar, deși există unele forumuri care susțin că trebuie doar să treceți la cel mai scurt termen de viață al celor două lichide de răcire – acest lucru este 100% fals și vă poate deteriora grav motorul. Nu riscați și nu amestecați diferite tipuri de lichide de răcire.
Rețineți că vorbim aici despre tipuri de lichid de răcire – nu despre mărci. De cele mai multe ori, mărcile schimbă pur și simplu denumirile, dar folosesc aceleași formule, așa că, atâta timp cât sunt de același tip, sunteți în continuare în formă bună.
Ce se întâmplă dacă sunteți la limită?
Dacă sunteți blocat în mijlocul pustietății și trebuie să completați lichidul de răcire pentru a ajunge acolo unde mergeți, aveți opțiuni mai bune decât să amestecați tipurile greșite de antigel. Deși amestecarea antigelului ar putea să vă ducă acolo unde mergeți fără probleme, vă asumați un risc.
În schimb, tot ce trebuie să faceți este să adăugați puțină apă distilată pentru a completa sistemul. În timp ce diluarea sistemului cu mai multă apă scade punctul de fierbere și crește punctul de îngheț, un sistem cu doar 10 la sută antigel și 90 la sută apă va avea în continuare un punct de îngheț de doar 26 grade Fahrenheit.
Așadar, atâta timp cât nu conduceți în timpul unei furtuni de zăpadă, ar trebui să fiți în regulă. Dacă ați citit asta și v-ați gândit: „Vreau cel mai mic punct de îngheț posibil, așa că voi adăuga 100 % antigel și deloc apă”, vă înșelați. Adăugarea de apă scade de fapt punctul de îngheț și glicolul – până la un punct. Raportul ideal între antigel și apă este de 60 la sută antigel și 40 la sută apă.
Dar dacă sunteți la limită, adăugați apă – nu un alt tip de antigel. Nu numai că veți evita problemele, dar nu veți avea nici o problemă în a ajunge acolo unde mergeți.
Gânduri finale despre amestecul de antigel
Dacă vă gândiți să amestecați antigelul pentru a economisi câțiva lei – nu o faceți. În timp ce s-ar putea să economisiți 20-40 de lei acum, acest lucru vă poate costa cu ușurință câteva sute sau câteva mii de lei în viitor.
Dacă sunteți îngrijorat și încercați să economisiți niște bani, adăugați doar apă distilată în sistem. Apa distilată nu este același lucru cu apa de la robinet, deoarece apa de la robinet are substanțe chimice care pot duce la coroziune în interiorul sistemului de răcire.
Dar apa distilată este ieftină – de obicei, o puteți găsi cu doar 10 lei pe litru. Nu vă asumați riscul de a amesteca tipurile de antigel, pur și simplu nu merită.