Uzura pe interior a anvelopelor este o problemă comună care poate cauza probleme de manevrabilitate și siguranță a mașinii dumneavoastră. Aflați ce este și cum să o remediați în acest articol.

Având în vedere cât de importante sunt anvelopele mașinii tale, este vital să le inspectezi în mod regulat pentru uzură neobișnuită. Un model de uzură anormală este cunoscut sub numele de uzura pe interior a anvelopelor. Ce înseamnă acest lucru, cât de periculos este și care sunt cauzele sale?

În acest ghid, acoperim elementele de bază ale uzurii pe interior a anvelopelor. Ne uităm la cauzele care o provoacă și vă ajutăm să preveniți apariția ei. În plus, răspundem la cele mai multe întrebări despre anvelope la sfârșitul acestui articol.

Ce înseamnă uzura pe interior a anvelopelor?

Uzura pe interior a anvelopei apare atunci când anvelopa începe să se uzeze la un unghi. O parte a blocului benzii de rulare sau a nervurii anvelopei devine mai netedă sau mai uzată decât cealaltă parte comparabilă. De asemenea, fenomenul de pană este cunoscut și sub numele de zgârieturi ale anvelopei sau de deformări ale anvelopei.

O anvelopă nouă are margini ascuțite pe nervuri și pe blocurile benzii de rulare, în timp ce anvelopa cu pene va avea margini rotunjite pe o parte și margini ascuțite pe cealaltă parte. Aceste pete de uzură pot măsura trei centimetri sau mai mult în diametru.

Care sunt cauzele apariției uzurii pe interior a anvelopelor?

Uzura pe interior a anvelopei este cauzată de faptul că cauciucul ricoșează în timp ce conduceți pe șosea. Anvelopa nu rămâne în contact cu drumul așa cum ar trebui. Săriturile pot fi cauzate de o aliniere proastă a roților, piese de suspensie uzate, anvelope neechilibrate, un rulment prost, o calitate slabă a anvelopelor sau o presiune scăzută a aerului.

Să examinăm aceste probleme în profunzime, astfel încât să știți ce trebuie făcut.

Alinierea proastă a roților

Când vine vorba de alinierea roților, există mai multe măsurători care trebuie respectate. Orizontul, convergența/extrapolarea și cambrarea trebuie să fie toate corecte pentru ca roțile să rămână aliniate. Fiecare dintre aceste măsurători arată o anumită orientare față de drum.

Caster: o măsură a distanței în spatele sau înainte a axei de direcție în raport cu axa verticală, privită din lateral.

Convergență în/din exterior: măsurarea modului în care anvelopele se întorc spre interior sau exterior, atunci când sunt privite de sus.

Camber (Camber): o măsură a unghiului spre interior sau spre exterior al anvelopei, văzută din partea din față a vehiculului.

CITEȘTE ȘI:
6 simptome ale anvelopelor dezechilibrate

Cupajul sau penajul apar atunci când alinierea este greșită, iar anvelopele ricoșează. Din fericire, este, de asemenea, una dintre cele mai ușor de rezolvat probleme.

Piese de suspensie uzate

Sistemul de suspensie este alcătuit din mai multe piese diferite, toate lucrând împreună pentru a crea o rulare lină. Amortizoarele și lonjeroanele sunt componentele principale, ambele fiind concepute pentru a fi înlocuite la intervale regulate. Atunci când amortizoarele sau montanții se strică, călătoria poate deveni săltăreață, ceea ce îngreunează menținerea anvelopelor pe șosea. De asemenea, este posibil să auziți zgomote neobișnuite sau să simțiți vibrații ciudate, în special atunci când treceți peste o denivelare.

Pentru a remedia această problemă, trebuie să înlocuiți piesele de suspensie defecte. De asemenea, este înțelept să inspectați sistemul de suspensie la fiecare 80.000 km pentru a vedea dacă ceva este uzat. În caz contrar, dacă auziți ceva neobișnuit, ar trebui să aruncați o privire la suspensie.

Anvelope neechilibrate

Greutatea trebuie să fie distribuită uniform pe anvelopă. Dacă circumferința nu distribuie corect greutatea, va apărea cupping sau feathering.

Dezechilibrul duce la sărituri și vibrații, provocând o călătorie accidentată. Manevrabilitatea accidentată se transformă în uzură neregulată, dar aveți în față o altă soluție ușoară. Pur și simplu echilibrați anvelopele pentru a opri uzura și a prelungi durata de viață a anvelopelor.

În timpul unui serviciu de echilibrare, anvelopele și roțile sunt montate pe o mașină specială. Această mașină învârte ansamblul de roți pentru a vedea unde este dezechilibrul. Un tehnician instalează apoi greutăți pentru anvelope pe părțile corespunzătoare, asigurându-se că totul rămâne echilibrat. Acest serviciu poate fi efectuat în același timp cu o aliniere.

Rulmentul de roată prost

Rulmenții de roți sunt responsabili de reducerea frecării atunci când roțile se rotesc. Dacă auziți sunete ciudate atunci când vă întoarceți, este posibil ca un rulment de roată să fie cauza. Rulmenții de roți defecți pot duce, de asemenea, la apariția penelor de cauciuc.

Rulmenții de roți sunt meniți să dureze mult timp, uneori mai mult de 160.000 de kilometri. Cu toate acestea, murdăria și murdăria pot scurta durata de viață. Dacă circulați des pe teren accidentat, rulmenții se pot defecta și ei mai devreme. În medie, este posibil să cheltuiți doar aproximativ 300 de euro pentru fiecare roată pentru a înlocui rulmenții, deci nu este o reparație importantă.

CITEȘTE ȘI:
Anvelope Run Flat - Pro, Contra și Cum funcționează

Calitatea scăzută a anvelopelor

Atunci când achiziționați anvelope pentru mașina dumneavoastră, vă confruntați cu multe opțiuni, de la cauciuc ieftin și ieftin până la mărci scumpe de înaltă calitate. Acestea nu sunt toate la fel și primești ceea ce plătești.

Anvelopele ieftine nu sunt durabile și adesea conțin un material de cauciuc mai subțire. Acest material se uzează diferit, în special atunci când este expus la temperaturi extreme sau la drumuri mai dure. Dacă puneți anvelope ieftine pe mașina dumneavoastră, vă puteți aștepta la apariția mai frecventă a penei sau a cutelor.

Ar putea merita să cheltuiți mai mult pe anvelope mai bune pentru a evita această problemă. De asemenea, călătoria va fi mai plăcută.

Presiunea scăzută a anvelopelor

Dacă anvelopa nu este umflată la PSI (pound per square inch) corespunzător, cauciucul se va uza anormal. De asemenea, banda de rulare a anvelopei se poate uza mai repede, obligându-vă să aveți nevoie mai repede de o anvelopă nouă. Constructorul auto specifică presiunile adecvate pentru anvelopele față și spate. Puteți găsi aceste informații în manualul de utilizare sau pe montantul ușii din partea șoferului.

Dacă rulați cu pneurile prea ușoare, suprafața de contact nu atinge drumul așa cum ar trebui. Acest lucru duce nu numai la o uzură mai mare, ci și la o manevrabilitate slabă. Mai mult, anvelopele ar putea să explodeze din cauza stresului crescut asupra cauciucului.

În calitate de mecanici profesioniști, vă recomandăm să verificați presiunea anvelopelor în fiecare lună. De asemenea, este important să le verificați ori de câte ori se schimbă vremea. Chiar și NHTSA vă spune să nu vă încredeți exclusiv în sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope din vehiculul dumneavoastră.

Este gravă formarea uzurii pe interior a anvelopelor?

Anvelopele mașinii tale sunt singura parte a vehiculului tău care atinge drumul. Totul se află literalmente pe anvelopele tale, motiv pentru care trebuie să ai grijă de ele. Dacă anvelopele au pană sau cupă, suprafața de contact nu-și îndeplinește corect sarcina. Manevrabilitatea va fi afectată, precum și durata de viață a anvelopei.

Din aceste motive, trebuie să corectați imediat problema și/sau să înlocuiți anvelopele. În unele cazuri, puteți solicita rotirea anvelopelor pentru a crea un nou model de uzură. Totuși, acest lucru nu este posibil dacă anvelopele sunt prea uzate. Dacă aveți vreodată îndoieli, cel mai bine este să vorbiți cu un atelier profesionist de anvelope pentru o altă opinie.

CITEȘTE ȘI:
Diferențele cheie dintre anvelopele All-Terrain și All-Season

Cum să preveniți formarea uzurii pe interior a anvelopelor

Întreținerea anvelopelor este cel mai simplu mod de a preveni pană de anvelope. Întreținerea anvelopelor nu este o treabă care necesită mult timp și nici nu costă foarte mult. De fapt, dacă întrețineți anvelopele, evitați să trebuiască să cumpărați altele noi prematur, ceea ce vă economisește bani.

Iată câteva sfaturi de întreținere și prevenire de care trebuie să țineți cont.

  • Verificați presiunea anvelopelor în fiecare lună, când anvelopele sunt reci.
  • Verificați presiunea din anvelope ori de câte ori temperaturile se schimbă drastic.
  • Acordați atenție monitorului de presiune a anvelopelor și adăugați aer ori de câte ori este necesar.
  • Reparați imediat orice înțepătură a anvelopei.
  • Echilibrați anvelopele la fiecare 6.000 de kmsau la fiecare șase luni.
  • Rotiți anvelopele la fiecare 6.000 de km sau șase luni.
  • Verificați alinierea în fiecare an.
  • Inspectați adâncimea benzii de rulare a anvelopelor în fiecare sezon. Puteți folosi un bănuț sau un instrument de măsurare a benzii de rulare a anvelopelor.
  • Înlocuiți anvelopele atunci când banda de rulare devine mai mică de 4/32″ sau când apar alte imperfecțiuni.

Dacă prindeți modelul de pană suficient de devreme, puteți inversa deteriorarea. Prin remedierea problemei de bază și prin rotirea anvelopelor, uzura benzii de rulare se va schimba. Numai din acest motiv, este important să vă supravegheați atent anvelopele. În caz contrar, s-ar putea să permiteți ca fenomenul de pană să apară prea mult timp și va fi necesară înlocuirea anvelopelor.

Concluzie

Uzura pe interior a anvelopei poate fi alarmantă la prima vedere, dar nu trebuie să intrați în panică atâta timp cât acționați prompt. Este ceva ce vedem în mod regulat atunci când ne uităm la anvelope, mai ales dacă componentele valoroase ale suspensiei se uzează. De obicei, puteți obține ceva mai multă viață de la anvelope dacă sunteți dispus să reparați ceea ce trebuie reparat.

Nu putem sublinia îndeajuns de mult cât de important este să aveți grijă de anvelopele mașinii dumneavoastră. Întreținerea anvelopelor nu costă foarte mult pentru a ține pasul cu ele, dar înlocuirea prematură a anvelopelor este costisitoare. Ar trebui să doriți să păstrați anvelopele în stare bună pentru siguranța dumneavoastră și pentru a economisi bani.