Dacă lumina de avertizare a presiunii scăzute a uleiului se aprinde, trebuie să opriți imediat motorul. Presiunea scăzută a uleiului poate provoca daune grave motorului dumneavoastră. Iată care sunt cauzele

A avea o presiune ridicată a uleiului este unul dintre lucrurile care face ca durata de viață a unui motor modern să fie mult mai lungă decât cea a motoarelor de mașină de dinainte în timp.

Lumina de presiune a uleiului este folosită pentru a se afișa pe tabloul de bord în cazul în care presiunea uleiului din mașina ta este prea mică sau prea mare.

O presiune foarte scăzută a uleiului sau lipsa totală a presiunii uleiului poate distruge efectiv motorul în doar câteva secunde și, prin urmare, este important să luați foarte în serios această lumină și să nu o ignorați.

Dar ce ar putea cauza aprinderea becului de presiune a uleiului și este într-adevăr doar o presiune scăzută a uleiului care determină apariția acestuia? Haideți să aflăm!

Ce cauzează o lumină de avertizare a presiunii uleiului?

Cea mai frecventă cauză a aprinderii unei lumini de avertizare a presiunii scăzute a uleiului se datorează unui nivel scăzut al uleiului. Poate fi cauzată și de o pompă de ulei defectă, de un tub de captare, de un filtru de ulei înfundat sau de o scurgere internă de ulei. Ar putea fi o alarmă falsă, cauzată de un senzor de presiune a uleiului defect sau de o cablare defectuoasă.

După cum am spus, există de fapt două scenarii când se aprinde becul de presiune a uleiului. Poate fi fie o alarmă falsă, fie o problemă la senzorul de presiune a uleiului sau la cablajul acestuia.

Celălalt scenariu este că motorul dumneavoastră are de fapt o presiune scăzută a uleiului, ceea ce este puțin mai grav. Prin urmare, vă recomandăm să începeți verificarea presiunii uleiului cu ajutorul unui ghid manual de presiune a uleiului pentru a ști de unde să începeți depanarea. Iată un video despre cum se verifică presiunea uleiului.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze ale unei lumini de presiune a uleiului pe tabloul de bord:

1. Nivelul scăzut al uleiului de motor

Pentru a crea o presiune a uleiului în motor, motorul trebuie să presurizeze uleiul. Dacă nu există ulei de presurizat, va fi imposibil ca pompa de ulei să-și facă treaba în mod corespunzător.

Dacă becul de presiune a uleiului se aprinde și uneori dispare, mai ales atunci când întoarceți mașina, este posibil ca acest lucru să fie cauzat de un nivel scăzut al uleiului de motor. De asemenea, este posibil să observați un simbol galben al bidonului de ulei pe tabloul de bord.

CITEȘTE ȘI:
Lumina de verificare a motorului (Check Engine Light) după schimbarea uleiului - Cauze posibile și cum se repară

Verificarea nivelului de ulei de motor este destul de simplă. Trebuie doar să verificați manualul de service al mașinii dvs. și veți găsi acolo instrucțiuni despre cum să o faceți corect.

Cu toate acestea, în calitate de proprietar de autoturism, este responsabilitatea dumneavoastră să verificați periodic nivelul uleiului. Aceasta este o parte atât de vitală și vă puteți distruge motorul dacă conduceți fără să verificați aceste lucruri.

2. Senzor de presiune a uleiului defect

Senzorul de presiune a uleiului este, de fapt, senzorul care monitorizează presiunea uleiului din motor, iar singura sa sarcină este de a aprinde sau stinge becul de presiune a uleiului. Acești senzori sunt adesea din plastic și se întâmplă ca acești senzori să se defecteze.

Dacă îl localizați pe blocul motor și vedeți mult ulei de motor în jurul acestuia – poate fi un semn că există o fisură în senzor, ceea ce poate face ca acesta să nu reușească să citească corect presiunea uleiului.

Puteți măsura rezistența acestor senzori cu un multimetru pentru a determina dacă este funcțional sau nu. Totuși, trebuie să găsiți valorile corecte pentru senzorul specific. Iată un video despre cum îl puteți verifica: Cum se testează un senzor de presiune a uleiului

3. Cablurile defecte ale senzorului de presiune a uleiului

Pentru ca senzorul să funcționeze, acesta are nevoie de unul sau două fire care merg între grupul de instrumente și senzorul de presiune a uleiului.

Compartimentul motorului devine fierbinte în timp ce conduceți și există vibrații constante. Acest lucru poate face ca cablurile să aibă o conexiune proastă sau chiar să cedeze și să se rupă complet.

Atunci când instrumentarul de bord nu poate simți semnalul de la senzorul de presiune a uleiului din cauza unui fir rupt sau a unei conexiuni proaste – se va aprinde becul de presiune a uleiului.

Verificați conectorul de la senzorul de presiune a uleiului pentru orice semne de coroziune și asigurați-vă că firele arată bine.

Următorul pas este să măsurați cablurile. Acest lucru nu este nimic din ceea ce vom intra în modul de a face aici în acest articol. Practic, aveți nevoie de o schemă electrică și de câteva abilități de bază în domeniul electricității auto.

Nu este foarte frecvent ca firele să se strice, așa că este recomandat să verificați mai întâi aceste alte lucruri din acest articol.

CITEȘTE ȘI:
Presiunea scăzută a uleiului: Simptome și cauze (și cum să o remediezi)

4. Pompă de ulei defectă

Pompa de ulei este pompa care presurizează uleiul din interiorul motorului. Un lanț o antrenează adesea de la arborele cotit, dar poate fi construită și direct în jurul arborelui cotit.

Se întâmplă uneori ca această pompă de ulei să se defecteze, ceea ce poate cauza o presiune scăzută a uleiului – ceea ce va determina apariția becului de presiune a uleiului.

Pompa de ulei are, de asemenea, o supapă de suprapresiune în interiorul ei, care se poate defecta, iar acest lucru va determina scăderea presiunii uleiului.

Cu toate acestea, pentru a înlocui această supapă, de multe ori trebuie să dezasamblați întregul motor, așa că oricum doriți să înlocuiți întreaga pompă de ulei, în loc să înlocuiți doar supapa.

5. Tubul de preluare a uleiului înfundat

Pentru ca pompa de ulei să ajungă la ulei până la capăt din partea de jos a carterului de ulei, trebuie să aibă un tub. Din nefericire, murdăria se adună și pe fundul carterului de ulei.

Acest tub conține o „plasă” pentru a preveni aspirarea murdăriei și a altor piese în pompa de ulei. Dacă mașina dvs. este veche și, mai ales, dacă întreținerea mașinii a fost proastă, acest tub de preluare poate fi înfundat de murdărie și alte nămoluri de ulei.

Când acest tub se înfundă, va face ca pompa de ulei să nu mai aspire uleiul, ceea ce va duce la o presiune scăzută a uleiului.

Pentru a remedia această problemă, trebuie să scoateți carterul de ulei și să curățați sau să înlocuiți tubul de captare al pompei de ulei.

6. Filtru de ulei înfundat

În interiorul unui motor de mașină, există adesea multe așchii de metal, depuneri de carbon și alte resturi. Filtrul de ulei joacă un rol important în filtrarea tuturor acestor contaminanți și în împiedicarea pătrunderii lor în motor.

În timpul întreținerii periodice a motorului, mecanicul înlocuiește filtrul de ulei, iar dacă respectați programul de schimburi de ulei pentru motorul mașinii dumneavoastră, nu există riscul de a avea un filtru de ulei înfundat.

Cu toate acestea, dacă nu v-ați ocupat corespunzător de întreținerea mașinii, este posibil să obțineți efectiv un filtru de ulei înfundat, cauzat de nămolul de ulei. Acest lucru va face ca presiunea uleiului să scadă și să provoace o lumină de presiune a uleiului pe tabloul de bord.

7. Cluster de instrumente defect

Un alt scenariu este că poate nu există nicio problemă cu senzorul sau presiunea scăzută a uleiului. De fapt, poate fi vorba doar de o problemă la grupul de instrumente.

CITEȘTE ȘI:
4 tipuri de bujii: Cupru vs. Iridiu vs. Platină

În interiorul instrumentarului de bord, există multe lipituri și se întâmplă ca la unele modele de mașini să apară fisuri ale acestor lipituri, ceea ce va face ca conexiunea să se înrăutățească și, în final, se va aprinde becul de presiune a uleiului.

Pentru a găsi aceste lipituri, trebuie să ajutați un profesionist care știe cum să dezasambleze clusterul și să verifice dacă există fisuri.

Pentru a înlocui clusterul, deseori trebuie să îl reprogramați la vehicul cu un instrument de diagnosticare, deoarece imobilizatorul este adesea integrat în acesta. Adesea, acest lucru poate fi făcut doar de un dealer autorizat.

8. Scurgere internă de ulei

Scurgerile interne de ulei înseamnă că uleiul se scurge în interiorul motorului și că nu îl puteți vedea fără a demonta motorul. Acesta este un scenariu destul de rar și ar trebui să fie luat în considerare doar ca ultimă cale de ieșire.

Scurgerile interne de ulei sunt, de asemenea, foarte greu de găsit și trebuie să dezasamblați motorul pentru a căuta fisuri sau alte semne de scurgeri.

9. Pasaje de ulei înfundate

Cea mai mare parte a uleiului de motor este stocată în carterul de ulei. Pompa de ulei presurizează uleiul pentru a circula către motor și către piesele mobile ulterioare.

De îndată ce uleiul părăsește pompa, este filtrat prin filtrul de ulei. Acesta îndepărtează majoritatea impurităților. Uleiul circulă apoi prin arborele cotit și prin capul motorului auto.

Cu toate acestea, dacă vreunul dintre aceste pasaje de ulei este înfundat, este posibil ca uleiul să nu ajungă la senzorul de presiune a uleiului, ceea ce va face ca presiunea uleiului să devină scăzută.

Nici aceasta nu este o problemă foarte frecventă, iar orice altceva ar trebui luat în considerare mai întâi înainte de a o cerceta.

10. Uzura pieselor motorului

Uleiul este necesar pentru a menține arborele cotit, rulmenții cu came și alte piese în mișcare funcționând cât mai bine.

Când aceste componente se uzează, cum ar fi rulmenții stricați, uleiul începe să se scurgă prin deschideri și se creează un joc mare. Acest ulei contribuie la reducerea presiunii uleiului.

Dacă ați observat o scădere lentă a presiunii uleiului în motorul dvs. în timp, aceasta poate fi cu siguranță un semn de uzură în interiorul motorului.