Un regulator de presiune a combustibilului defect poate cauza tot felul de probleme la mașina dumneavoastră. Iată care sunt cele mai frecvente simptome și cât va costa o înlocuire.
Un regulator de presiune a combustibilului defect este o piesă omniprezentă care cauzează multe probleme la motor. Dar, din fericire, de obicei nu este o piesă avansată de înlocuit, așa că de multe ori o puteți face singur.
Regulatorul de presiune a combustibilului controlează presiunea combustibilului în șina de alimentare a mașinii dumneavoastră, astfel că un regulator de combustibil defect înseamnă că amestecul aer-combustibil va fi perturbat, iar motorul nu va produce suficientă putere.
Acest articol vă va învăța cele mai frecvente simptome ale unui regulator de presiune al șinei de combustibil defect, locația acestuia și cum să îl înlocuiți. De asemenea, vom analiza cât de mult va costa înlocuirea acestuia. Să începem prin a arunca o privire rapidă asupra semnelor pe care ar trebui să le căutați.
Care sunt simptomele unui regulator de presiune a combustibilului defect?
Cel mai frecvent simptom al unui regulator de presiune a combustibilului defect este o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord, împreună cu diverse probleme de performanță a motorului. Este posibil să observați probleme de performanță a motorului, cum ar fi rateuri ale motorului, accelerare lentă sau un motor care face pocnituri.
Aici avem o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui regulator de presiune a combustibilului defect:
1. Rateuri de aprindere a motorului
Unul dintre cele mai frecvente simptome pe care le veți observa atunci când regulatorul de presiune a combustibilului este defect este că motorul dumneavoastră va avea rateuri de ardere la ralanti sau în timpul accelerării.
Din fericire, ratele de aprindere sunt destul de ușor de depistat. Dacă auziți motorul scuipând sau nu sună ca de obicei atunci când accelerați, ar putea fi vorba de o eroare de aprindere a motorului pe care o auziți.
Cu toate acestea, ratele de aprindere pot fi cauzate și de o mulțime de alte lucruri, așa că nu ar trebui să înlocuiți pur și simplu regulatorul de combustibil imediat ce observați ratele de aprindere. Trebuie să faceți mai întâi un diagnostic corect.
2. Pierdere în accelerație
Regulatorul de combustibil controlează presiunea combustibilului, iar dacă presiunea combustibilului este incorectă, motorul va avea o presiune prea mică sau prea mare a combustibilului. O presiune incorectă a combustibilului face ca raportul aer-combustibil din motorul autoturismului să fie fie prea bogat sau prea sărac, în funcție de presiune.
Motorul are nevoie de un amestec corect aer-combustibil pentru a funcționa corect. Atât un amestec aer-combustibil prea sărac, cât și unul prea bogat vor cauza o scădere a accelerației. Prin urmare, dacă mașina dumneavoastră pare mai lentă decât înainte, ar putea fi o problemă cu regulatorul de presiune a combustibilului.
3. Lumina de verificare a motorului
Aproape toate mașinile moderne folosesc un sistem de monitorizare permanentă pentru a monitoriza constant senzorii motorului mașinii. Dacă unul dintre acești senzori cedează, un cod de defecțiune va fi stocat în memoria de coduri de defecțiune a modulului de control al motorului, iar dacă acest lucru se întâmplă în mod repetat, pe tabloul de bord va apărea lumina de verificare a motorului.
Majoritatea modelelor de autoturisme au un senzor de presiune a combustibilului care controlează presiunea combustibilului în șina de alimentare. În cazul în care regulatorul de combustibil este stricat și presiunea combustibilului devine prea mare sau prea mică – pe tabloul de bord va apărea lumina de verificare a motorului.
4. Scurgeri de combustibil
Un alt simptom comun atunci când regulatorul de presiune a combustibilului se strică este scurgerea de combustibil, care cauzează probleme de performanță și duce la mirosuri neplăcute. O scurgere de combustibil apare atunci când diafragma sau garnitura exterioară a regulatorului de combustibil este deteriorată și ruptă.
Scurgerile de combustibil sunt, de asemenea, foarte periculoase, deoarece pot face ca mașina dumneavoastră să ia foc și, prin urmare, ar trebui să fie rezolvate imediat.
5. Fum negru din țeava de eșapament
Mulți oameni cred că doar motoarele diesel vor avea fum negru de pe țeava de eșapament, dar acest lucru se poate întâmpla de fapt și la motoarele pe benzină dacă amestecul aer-combustibil este prea bogat. Așa cum am discutat mai devreme, un regulator de presiune a combustibilului defect poate cauza un amestec aer-combustibil bogat. Acest lucru înseamnă că fumul negru din eșapament poate fi un semn al unui regulator de presiune a combustibilului defect.
Fumul negru care iese din țeava de eșapament a mașinii dvs. poate avea diverse alte cauze, dar dacă vedeți fum de eșapament de culoare neagră sau gri și observați și alte simptome menționate în acest articol, este foarte probabil ca problema să fie la regulatorul de combustibil.
6. Bujie acoperită cu resturi negre
Dacă motorul tău funcționează prea bogat, cauzat de un regulator de presiune a combustibilului defect, există un risc semnificativ ca camera de combustie să se umple de funingine.
Dacă sunteți pe cale să schimbați bujiile și observați că capătul bujiilor este complet negru și plin de funingine, este un semn că motorul dumneavoastră funcționează bogat. Este, de asemenea, un semn că regulatorul de presiune a combustibilului este defect și este posibil să fie nevoie să înlocuiți atât regulatorul de presiune a combustibilului, cât și bujiile.
7. Motorul se aprinde înapoi
Un regulator de presiune a combustibilului defect va face ca excesul de combustibil să curgă prin camera de combustie, iar motorul nu va putea să-l ardă pe tot și, prin urmare, va umple prea mult sistemul de evacuare cu combustibil.
Combustibilul va curge apoi într-un sistem de evacuare fierbinte, care se va aprinde și va provoca o explozie a întregului combustibil nears în sistemul de evacuare. Acest lucru este destul de periculos și poate provoca explozia țevii de eșapament și incendierea mașinii dumneavoastră. Prin urmare, este important să o reparați cât mai curând posibil.
8. Furtun de aspirație umplut cu benzină
O diafragmă defectă a regulatorului de presiune a combustibilului poate face ca presiunea combustibilului să intre în sistemul de vid în loc de motor. Acest lucru va face ca furtunurile de vid și colectorul de admisie să se umple cu benzină.
Pentru a verifica acest lucru, scoateți racordul furtunului de vid la regulatorul de presiune a combustibilului și verificați dacă există benzină în conductă. Dacă da, cel mai probabil aveți un regulator de presiune a combustibilului defect.
9. Miros de benzină de pe jojă
Așa cum am discutat mai devreme, un regulator de presiune a combustibilului defect poate cauza ca motorul să funcționeze bogat. De asemenea, un motor care funcționează bogat pentru o perioadă lungă de timp va face ca combustibilul nears să curgă în carterul de ulei și să-l umple cu benzină.
Pentru a verifica acest lucru, trebuie să ridicați jojă de ulei de motor și să verificați nivelul de ulei, iar dacă puteți mirosi sau puteți vedea benzină pe jojă, poate însemna că regulatorul de presiune a combustibilului are o problemă.
10. Scăderea accelerației
Presiunea necorespunzătoare a combustibilului nu numai că poate cauza un amestec bogat, dar poate cauza și un amestec aer-combustibil sărac. În timp ce vă puteți gândi că o scădere a accelerației ar putea fi utilă, de fapt, în timp, aceasta poate deteriora grav motorul mașinii dumneavoastră.
Un amestec sărac va cauza adesea scăderea accelerației mașinii dumneavoastră, de asemenea, dar, dacă este cazul, singurul simptom pe care îl puteți observa este o scădere a accelerației.
Unde este amplasat regulatorul de presiune a combustibilului?
Cea mai frecventă locație a regulatorului de presiune a combustibilului este la un capăt al șinei de combustibil, care este de obicei situat sub sau lângă colectorul de admisie. Cu toate acestea, locația variază în funcție de modelul de mașină; unii îl pot avea chiar în rezervorul de combustibil.
Dacă știți unde se află injectoarele de combustibil la mașina dumneavoastră, veți dori să căutați acolo. Atât injectoarele de combustibil, cât și regulatorul de presiune a combustibilului sunt, de obicei, atașate la șina de combustibil.
Cum se testează un regulator de presiune a combustibilului?
Cel mai bun mod de a verifica funcționarea unui regulator de presiune a combustibilului este cu un manometru de presiune a combustibilului și deconectând furtunul de vid. Acest test verifică dacă regulatorul de presiune a combustibilului reglează corect presiunea combustibilului în funcție de schimbările de vid din motor.
Lăsați motorul să funcționeze cu manometrul de presiune a combustibilului conectat și deconectați furtunul de vid de la regulator. Cu furtunul deconectat, presiunea din sistemul de combustibil ar trebui să crească cu 8 până la 10 psi. Dacă nu există nicio schimbare, cel mai probabil înseamnă că regulatorul de presiune este defect și trebuie înlocuit.
De asemenea, trebuie să verificați dacă presiunea se încadrează în specificațiile producătorului. De obicei, le puteți găsi într-un manual de reparații pentru mașina dumneavoastră.
La vehiculele mai noi, regulatorul de presiune a combustibilului poate fi verificat cu ușurință cu un scaner OBD2 la orice garaj sau acasă, dar este întotdeauna o idee bună să îl verificați și manual, deoarece există întotdeauna riscul ca senzorul de presiune a combustibilului să indice o presiune incorectă.
Cât costă înlocuirea unui regulator de presiune a combustibilului?
Costul mediu de înlocuire a regulatorului de presiune a combustibilului este cuprins între 80 și 500 de dolari, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Un regulator de presiune a combustibilului costă între 30 și 200 de euro, iar costul mediu al forței de muncă este între 50 și 300 de euro.
Cu toate acestea, dacă alegeți să îl înlocuiți singur în loc să apelați la un mecanic, puteți economisi din costul forței de muncă, ceea ce îl face mai ieftin.
La unele modele de mașini, nu puteți înlocui singur regulatorul de presiune a combustibilului. Este posibil să fie nevoie să înlocuiți întreaga șină de presiune a combustibilului. De asemenea, dacă aveți un motor în V, este posibil să aveți mai mult de un regulator de presiune a combustibilului, ceea ce va dubla costul înlocuirii ambelor.
La unele modele de autoturisme, regulatorul de presiune a combustibilului este amplasat lângă pompa de combustibil din rezervorul de combustibil, ceea ce face ca înlocuirea acestuia să fie mult mai dificilă și mai costisitoare.
Sfaturile unui mecanic despre înlocuirea regulatorului de presiune a combustibilului
Prima mea recomandare este întotdeauna să vă asigurați că obțineți șuruburi și garnituri noi atunci când cumpărați un nou regulator de presiune a combustibilului.
Se recomandă înlocuirea clemelor pentru furtunurile de combustibil și a furtunului de vid atunci când înlocuiți regulatorul de presiune a combustibilului.
Nu este foarte frecvent ca regulatorul de presiune a combustibilului să cedeze, așa că vă recomand cu tărie să verificați conducta de vid la regulatorul de presiune a combustibilului înainte de a-l înlocui. De asemenea, este mult mai probabil să existe o problemă la pompa de combustibil sau la filtrul de combustibil.
Verificați presiunea combustibilului cu un manometru manual conectat la șina de alimentare și scoateți furtunul de vid în timp ce motorul este la ralanti. Dacă presiunea combustibilului se mișcă și se încadrează în specificațiile corecte, cel mai probabil regulatorul de presiune a combustibilului este în regulă.
Lucrul cu diferite tipuri de combustibil este foarte toxic pentru organismul dumneavoastră. Folosiți întotdeauna echipamentul de siguranță potrivit pentru această activitate.
Verificați în conexiunea furtunului de vid de pe regulatorul de presiune a combustibilului pentru a vedea dacă puteți vedea combustibil acolo. Dacă există combustibil înăuntru, înseamnă că diafragma din interiorul regulatorului de presiune a combustibilului este ruptă.
La unele regulatoare de presiune a combustibilului, puteți înlocui diafragma din interior, ceea ce face ca piesa să fie mult mai ieftină. Cu toate acestea, acest lucru se aplică mai ales la mașinile mai vechi.
Cum funcționează un regulator de presiune a combustibilului?
Regulatorul de presiune a combustibilului conține un arc care apasă pe o diafragmă. Există, de asemenea, un furtun de vid conectat la regulator și, atunci când vidul crește, determină diafragma să împingă împotriva arcului. Acest lucru reduce presiunea combustibilului și, de asemenea, cantitatea de combustibil injectată în motor. Pe măsură ce presiunea scade, crește presiunea combustibilului.
Cum se curăță un regulator de presiune a combustibilului?
Curățarea unui regulator de presiune a combustibilului nu îl va repara în majoritatea cazurilor. Cu toate acestea, dacă doriți să curățați regulatorul de presiune a combustibilului, scoateți conductele de combustibil și de vid și scoateți regulatorul. Puteți folosi apoi alcool de frecare și îl puteți usca cu aer comprimat.
Cum se repară un regulator de presiune a combustibilului?
Majoritatea regulatoarelor moderne de combustibil sunt unități închise și nu pot fi reparate. La unele regulatoare de presiune a combustibilului mai vechi, puteți înlocui diafragma din interiorul acestuia, dar acest lucru nu este la fel de comun la modelele moderne de mașini. Cu toate acestea, în zilele noastre, regulatoarele de presiune a combustibilului sunt adesea destul de ieftine și, în majoritatea cazurilor, nu merită să fie demontate.
Ce face un regulator de presiune a combustibilului?
Regulatorul de presiune a combustibilului face exact ceea ce sună, reglează presiunea combustibilului în șina de alimentare folosind presiunea din colectorul de admisie. O presiune mai mare a combustibilului va duce la un amestec mai bogat de combustibil, iar o presiune mai mică va duce la un amestec mai sărac. Acesta crește presiunea la turații mai mari și scade presiunea combustibilului la ralanti.
Cum se reglează regulatorul de presiune a combustibilului?
Majoritatea regulatoarelor moderne de presiune a combustibilului nu sunt reglabile, astfel încât, dacă este uzat și are ca rezultat o presiune incorectă a combustibilului, va trebui să înlocuiți în schimb regulatorul. Cu toate acestea, unele regulatoare mai vechi de presiune a combustibilului au un șurub de reglare în partea superioară a regulatorului pe care îl puteți folosi pentru a regla presiunea.
Poate un regulator de presiune a combustibilului defect să provoace lipsa de pornire?
Da, un regulator de presiune a combustibilului defect poate duce la o presiune foarte scăzută a combustibilului, ceea ce face ca puțin sau deloc combustibil să intre în motor, ceea ce face ca motorul să aibă probleme de pornire. De asemenea, dacă o scurgere internă umple conductele de vid cu combustibil, poate inunda motorul și poate face ca acesta să nu pornească.
Când trebuie înlocuit un regulator de presiune a combustibilului?
Nu există un program prestabilit pentru momentul în care trebuie să înlocuiți regulatorul de presiune a combustibilului. De multe ori, un regulator de combustibil poate dura cu ușurință toată viața mașinii și nu este foarte frecvent ca regulatorul de presiune a combustibilului să se rupă la majoritatea modelelor de mașini.
Cât de gravă este o defecțiune a regulatorului de presiune a combustibilului?
Un regulator de presiune a combustibilului defect poate face ca motorul mașinii dumneavoastră să se oprească imediat, provocând accidente dacă se întâmplă la momentul nepotrivit. De asemenea, poate provoca un incendiu al motorului dacă are scurgeri externe și, prin urmare, vă recomandăm să înlocuiți
Concluzie
Un regulator de presiune a combustibilului defect poate cauza o serie de simptome care vor afecta performanța mașinii tale. Dacă vă confruntați cu mai multe dintre aceste probleme de mai sus, probabil că este timpul pentru o înlocuire. Cu toate acestea, un diagnostic corect înainte de a înlocui piesele vă va economisi o mulțime de bani.
Primul lucru pe care trebuie să îl faceți înainte de a înlocui regulatorul de presiune a combustibilului este să aflați unde se află regulatorul de presiune a combustibilului, deoarece la unele modele de mașini, acesta se află în rezervorul de combustibil. Acest lucru va face ca întregul proces să fie mult mai dificil și mai scump.
Sper că v-a plăcut acest articol și că acum aveți cunoștințele necesare pentru a determina dacă regulatorul de presiune a combustibilului este defect și, de asemenea, știți tot ce trebuie să știți despre costurile de înlocuire.